Młody jęczmień

Młody jęczmień – na co stosować?

Posted on

Jednym z pokarmów z grupy super foods jest młody jęczmień. Wiele osób stosuje go w diecie odchudzającej, ponieważ ma za zadanie pomagać kontrolę masy ciała. Jednak ten produkt ma o wiele więcej korzystnych zastosować dla zdrowia. Dzięki zawartości wielu witamin i minerałów wprowadzenie go do diety, będzie korzystne dla każdego. Na jakie efekty możemy liczyć?

Bomba witaminowa

Młody zielony jęczmień to po prostu niedojrzałe pędy jęczmienia zwyczajnego. Tę roślinę uprawia się w wielu krajach, choć najczęściej zbierane są dojrzałe nasiona. Jednak to właśnie w pędach młodej rośliny zawarte są najbardziej wartościowe składniki. Zielony jęczmień zawiera bardzo dużo chlorofilu, który odpowiada za jego dobroczynne działanie. Oprócz tego można w nim znaleźć witaminy z grupy B,  witaminy C, E, K i beta-karoten. A także minerały takie, jak żelazo, magnez, cynk, wapń, mangan. W młodym jęczmieniu znajdziemy też dużo błonnika.

Młody jęczmień – działanie

Dzięki właściwością antyoksydacyjnym pomaga on na dłużej zachować młodość komórek w ciele. Wykazuje działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe, a nawet przeciwnowotoworowe. Pomaga oczyszczać organizm z toksyn oraz wzmacnia odporność. Wiele osób stosuje go w leczeniu trądziku zarówno zażywając go doustnie lub robiąc ze sproszkowanego młodego jęczmienia maseczki na twarz. Można stosować go przeciwzapalnie również przy bólach stawów lub w chorobach autoimmunologicznych, jako wsparcie już prowadzonej terapii. Stosowany jest też w celu pobudzenia perystaltyki jelit, ponieważ zawiera dużo błonnika pokarmowego. Co ciekawe młody jęczmień może obniżać stężenie cholesterolu we krwi, a nawet zapobiegać anemii.

Czy młody jęczmień odchudza?

Młody zielony jęczmień faktycznie polecany jest osobom, które się odchudzają. Głównie dlatego, że pomaga oczyścić organizm z toksyn oraz zawiera dużo błonnika pokarmowego. Jednak spożywanie go sprzyja też lepszemu metabolizowaniu tłuszczów. Oprócz tego sproszkowany zielony jęczmień reguluje poziom glukozy we krwi, a więc zapobiega jej gwałtownym skokom po posiłku. Dzięki temu też sprawia, że np. dieta niskowęglowodanowa jest łatwiejsza w utrzymaniu. Ponadto ten pokarm bogaty jest w witaminy i minerały, których w restrykcyjnych dietach może brakować, a więc jako super food jest świetnym uzupełnieniem nawet najbardziej wymagającej diety odchudzającej. Czy samo jedzenie młodego jęczmienia odchudza? Niestety nie. Jednakże zdecydowanie ten składnik pomaga poprawić funkcjonowanie organizmu i utrzymać dietę w ryzach.

Zielony zdjęcie utworzone przez jcomp - pl.freepik.com